lördag 6 mars 2010

Mina tips Oscarsgalan 2010

Jag skrev tidigare om vilka filmer som är nominerade, och har märkt upp filmerna jag har sett. Här är det inlägget.

Det är som vanligt grymt svårt att tippa vinnarna. Så precis som tidigare år så får det bli vilda gissningar ;)


Best Motion Picture of the Year Nominees:
Mitt tips: Avatar
För av dessa 10 filmer som nu är nominerade i denna klass så är det ingen som sticker ut. Avatar är en bra film, men inte mer än så, men Avatar vinner på att den blev STÖRST på bio.
Alla 10 filmerna är ju bra, det kan bli vilken som helst egentligen.


Best Performance by an Actor in a Leading Role Nominees:
Mitt tips: Colin Firth i A Single Man

Best Performance by an Actress in a Leading Role Nominees:
Mitt tips: Sandra Bullock i The Blind Side

Best Performance by an Actor in a Supporting Role Nominees:
Mitt tips: Christoph Waltz i Inglourious Basterds

Best Performance by an Actress in a Supporting Role Nominees:
Mitt tips: Mo'Nique i Precious:....

Best Achievement in Directing Nominees:
Mitt tips: Lee Daniels i Precious:....
Svår kategori.

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen Nominees:
Mitt tips: Inglourious Basterds (2009): Quentin Tarantino
Också svår.

Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published Nominees:
Mitt tips: Up In the Air

Best Achievement in Cinematography Nominees:
Mitt tips: Avatar (2009): Mauro Fiore

Best Achievement in Editing Nominees:
Mitt tips: The Hurt Locker (2008): Bob Murawski, Chris Inni
Det är sådana här filmer som brukar vinna denna kategori.

Best Achievement in Art Direction Nominees:
Mitt tips: Avatar (2009): Rick Carter, Robert Stromberg, Kim Sinclair
Ren chansning.

Best Achievement in Costume Design Nominees:
Mitt tips: The Young Victoria (2009): Sandy Powell

Best Achievement in Makeup Nominees:
Mitt tips: Il divo

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score Nominees:
Mitt tips: Avatar

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song Nominees:
Mitt tips: Crazy Heart: T-Bone Burnett, Ryan Bingham("The Weary Kind")

Best Achievement in Sound Mixing Nominees:
Mitt tips: The Hurt Locker: Paul N.J. Ottosson, Ray Beckett

Best Achievement in Sound Editing Nominees:
Mitt tips: The Hurt Locker (2008): Paul N.J. Ottosson

Best Achievement in Visual Effects Nominees:
Mitt tips: Avatar

Best Animated Feature Film of the Year Nominees:
Mitt tips: Up (2009): Pete Docter

Best Foreign Language Film of the Year Nominees:
Mitt tips: El Secreto De Sus Ojos (The Secret in Their Eyes)

Best Short Film, Animated Nominees:
Mitt tips: La dama y la muerte (2009): Javier Recio Gracia


Dokumentärerna och kortfilmskategorin kan jag inte tippa då jag inte sett en enda av dem. Så jag snor någon annans tips ;)
Best Documentary (feature): The Cove
Best Documentary (short subject): The Last Truck: Closing of a GM Plant
Best Short Film (Live-Action): The Door


Men vi hejar väl såklart på det svenska bidraget Istället för abrakadabra (2008)? :)

Vi ses väl på röda mattan natten mot måndag? :)

eran Oscarsgalning
Leffe

.

Inga kommentarer: