tisdag 20 april 2010

Liten statusuppdatering

Tänkte bara dra igenom lite vad som händer för tillfället.

Leffe himself

Jag tänker på vanlig mat hela tiden :) För jag går just nu på strikt pulverdiet. Ni vet Nutrilett och liknande. Är inne på 3:e och sista veckan. Jag tänker skriva här om allt det senare. Hur mycket har jag gått ner? :)

Jobbar på som vanligt. Vi på Lernia har sen tidigare blivit varslade, men än så länge har vi inte fått nåt slutdatum. De hoppas förstås hitta andra uppdrag åt oss efter Ericssons nedläggning.
Just nu på fabriken utbildas estländare och kumlafolk. Har hört att många av estländarna inte ens fått veta att Gävlefabriken skulle läggas ner förrän de kom hit. Verkar gå hyfsat iallafall att lära dem saker de inte gjort tidigare. Fast det är desto tyngre för dem inte kan engelska(!). Vad är det för sätt att skicka hit sånt folk?


Sport

Brynäs åkte ju ur slutspelet mot DIF. Nu spelar HV71-DIF i final. Jag är kluven vilka jag ska hålla på. Det lutar åt HV, som jag vanligtvis hatar. Men jag vill inte att DIF ska dra ifrån mer som "Mesta mästare". Så heja HV ;)

Gefle startade grymt bra i serien. 10 poäng på de 5 första matcherna. Sen har vi blivit nollade i de 2 senaste.
Alexander Gerndt! Vilken kung bland kungar! Han leder nu skytteligan med 6 fullträffar.
På söndag hoppas vi vinst mot BP borta.

Bäckström i Washington Capitals verkar vara på gott spelhumör. De har spelat 3 omgångar i kvartsfinalerna. Capitals leder med nu med 2-1 i matcher. Bäckis lyckades med ett hattrick i match nr 2. Hatten av för honom :)


Sen vill jag hälsa till Johanna och Peter som just för tillfället och troligen för en tid framåt sitter fast i Portugal där de semestrar. De skulle åkt hem förra veckan, men tack vare vulkanen på Island så kan de inte flyga hem. Ännu. Tur de inte semestrade på Arktis.

Inga kommentarer: