måndag 21 juli 2008

Yo allihopa...

Ny vecka, 5 arbetsdagar, blä. 2 helgdagar, yey.

Den föregående veckan gick bra, perfekt tempo på jobbet. Som vanligt var man dödstrött när man som vanligt inte går tills sängs förrän förrän en stund efter midnatt. Tyvärr funkar jag på det sättet, morgontrött och kvällspigg. Det ligger i generna sa de i nån artikel för ett tag sen, så jag kan väl skylla på det :)


Filmer
Jag bestämde mig sent i fredagskväll att gå på premiären Hancock på bio. Den var bra, bra effekter och några väldigt roliga scener som fick publiken att skratta högt. En bra film alltså, inget oscarsbidrag men underhållande. Stark 6:a av 10 i betyg.

På fredag har nya Batman premiär. Den har efter första helgen ett imdb-betyg på 9,6 (69 000 röster). D.v.s den ligger etta på Top250-listan där. D.v.s bästa filmen någonsin.
Jag betvivlar det starkt!
Visst, den kommer säkert vara den bästa Batman-filmen någonsin, men knappast så bra att den platsar på Top10. Vi får se.


Sport
Ny anfallare klar för Gefle. AIK's Alexander Gerndt skrev på för 3½ år. En lovande anfallare som vi hoppas Pelle får att utvecklas precis som Oremo gjorde.
Men det är inte det förvärv som vi förväntat oss ska ersätta Oremo-förlusten.



Gerndt blev stoppad att spela sista matchen med Sirius för att han skulle vara för omotiverad. VARFÖR lät Pelle Oremo spela sista matchen för Gefle?? Vi som såg matchen såg ju att han var grymt dålig och hade tankarna på annat håll.


Fiske
Har hittat ett grymt aborr-ställe. Fick ett par bamsiga abborrar där, plus en massa mindre småabborre och en hel del mindre gäddor. Dessutom tappade jag i två abborrar vid båtkanten som måste ha vägt uppemot 7-8 hg, minst.
Allt detta med spinnare. Silver-blankt Droppen is the shit!

Båtade även förbi o kollade på den stora Götheborg-båten som är på besök i Gävlebukten, och som är mycket större och stiligare än Briggen Gerda.



Just nu på Aftonbladet: Radovan Karadzic gripen i Serbien.
That bastard!

Inga kommentarer: