söndag 27 april 2008

Mario Kart Wiiiiii

Jag har börjat tröttna på GH3 som singelspel, så därför funderade jag på om Mario Kart var kul. Det har ju alltid varit ett grymt kul partyspel och med Wii's kontrollegenskaper så kan man få styra sin racerbil/motorcykel med en vit liten trådlös ratt som man inte ens behöver skruva fast i bordet.



Jag köpte spelet och två rattar eftersom jag har två Wii Remotes (wiimotes). Det behövs en vanlig wiimote för varje ratt. När jag fick tid att sätta mig ner så startade jag spelet och testade lite på singelspelet, det var kul att ligga i soffan och styra, men kände att AI-botarna man spelar mot inte är så roliga att psyka när man kör förbi dem :)

Så därför gick jag in på multiplayer-delen och kopplade upp mig på nätet och på några sekunder presenterades vilka mina motståndare är. Det är övervägande tyskar man får möta har jag märkt. Inget fel med det.
Man väljer först en spelkaraktär och sen fordon, och det kan vara svårt nog när man bara har 10 sek på sig att välja.

Pip pip piip!

Och där gick starten...bruumm.

Det finns nån enstaka bana som är grymt tråkiga, t.ex Rainbow-banan där man kör på en smal bana och om man råkar hamna utanför körbanan så flyger man ut i rymden typ :P
Men det finns fler roliga banor och det är tur det.

Jag har nu bestämt mig att köpa 2 wiimotes+rattar till från Megastore.se. Det är svårt att hitta butiker som har dem i hyllorna och mer bra priser, det är ett populärt spel märker man.
Då kommer jag ha 4 rattar, så lita på att det kommer bli mario kart-partyn här så småningom.
Tjata på mig om det ;)


Köp: Ratt - Wiimote - Mario kart wii

Inga kommentarer: