lördag 20 september 2008

Lördag, bröllop och Bodil

Här har Camilla lagt ut en del bilder från Ellies möhippa. Det blev visst lite kul på stan för tjejerna :)


Både Danne och Ellinor har haft det svårt att sova denna vecka. Förmodligen otroligt nervösa. De har sett ut som hamstrar på jobbet. Virriga och yrare än Klasse. Som tur är så hade Ellie en bra bit kvar till att bli lika förvirrad som Blixten var under veckan :/

Om 1½-2 timmar kommer min skjuts, Katta plockar upp Nicke och mig innan vi åker mot Hedesunda kyrka.
Det kommer bli kul. Mer om bröllopet imorgon kanske.

Film och en viss recensent


Igår hade Tropical Thunder premiär på bio, filmen med Black Jack, Robert Downey Jr. och Ben Stiller.
Jag har väntat på den äntligen ska komma, verkar riktigt bra.

Men...läser i morgonens Arbetarbladet att den fick en 2:a i betyg. Hm, tänkte jag. Det kan inte vara nån annan än Bodil Juggas som betygsatt filmen, så jag tittade längre ner på signaturen, och jovisst, där stod hennes namn.

Sveriges tråkigaste människa?!

Hon har satt många många biobetyg i AB. Och de flesta filmer som faktiskt är bra och underhållande (underhållande är nyckelordet för att en film ska vara sevärd) brukar hon ge väldigt dåliga betyg till.
Det är inte bara jag som reagerar på hennes katastrofala betyg. Alla jag pratat med förstår direkt varför en film fått lågt betyg när man nämner Bodils namn.

Bodil är en kulturmänniska. Hon ska betygsätta tråkiga kulturella filmer som ska handla om.... ja, sånt som hon förmodligen tycker är intressant. Antika saker och stenar?
Addera 2 till hennes betyg så får du rätt betyg, ungefär.

Strömvallens gamla läktare och en viss person

Hon vill även att vi behåller Strömvallens läktare och bygger Nya Strömvallen nån annanstans. Det är en gammal läktare som kanske är fin att se på, men inte bra att se ifrån.

Det bästa alternativet är väl att flytta hela åbäket till Gunder Hägg-stadion och bygga det nya där de planerat det. Tycker kulturnissarna att Sätrahöjden är ett bra ställe för Nya Strömvallen så ska de väl inte klaga om de själva måste åka ändå dit för att titta på gamla läktaren.


Ska göra mig klar nu för the wedding. Ciao!

Inga kommentarer: