söndag 30 november 2008

En bra lördag

Vaknade runt 11 då mor ringde mig om att hennes bilbatteri var helt dött. Aja, iväg o hämta billaddare hos farsan och försöka få det att funka på morsans motorvärmaruttag. Det gick inget vidare, kom ingen ström ur uttaget, fick veta under söndagen att det var en knappsäkring som gått. Så nu ska det väl funka att ladda batteriet hoppas jag.


På lördagseftermiddagen spelade Brynäs mot Timrå hemma, så jag satt o kollade på den på tv och blev inte besviken då Brynäs vann med 2-1 :D


Sen cyklade jag iväg till Söderhielmska på Söder. Det var mitt bemanningsföretag Lernia som hade julfest. Det var en hel del man kände igen från Uniflex-tiden, men mycket nytt folk som jobbar på Sandvik m.m.

Maten var god. Jag tänkte inte ta så mycket på tallriken men de hade ju så mycket olika sillsorter. Krydd, svartvinbärs, senaps, inlagd och uppemot 15 andra sorter man fick välja på.
På nåt sätt fick jag i mig allt på tallriken, det är nog det mesta jag ätit sen jag började på dieten för en månad sen.

Och sen drack jag 3 Mariestadare på det också, gratis såklart :)
Jag blev MÄTT!


När jag satt och smälte maten så kollade jag mailen på mobilen, och såg att Isobel & November skulle spela på Musikhuset(Sjömanskyrkan) kl 22:30. Så jag sa hejdå och satte på mig mössan och cyklade övermätt mot Musikhuset. 80:- inträde tog de, menmen, hade man ätit och druckit gratis så kunde man kosta på sig denna lilla summa.

Perra &Co (a.k.a Isobel&November) spelade 3-4 låtar, varav "en ny jävel" som trummisen Jimmy sa :)
Den låten var bra. Bra ös.

Träffade såklart på U där som genast såg att jag gått ner i vikt. Sånt gör en glad :)

Satt där o lyssnade på 2 andra band till jag stack hemåt efter kl 01.

Jag hade en rätt bra lördag kan man säga.


Jag har installerat ett nytt trådlöst nätverk här hemma tidigare i veckan. Vill slippa kablarna till alla grejer som ska vara uppkopplade, 2 datorer och ett Wii. Och i framtiden en laptop tänkte jag.

Det har inte funkat bra tyvärr, datorerna har tappat kontakten med internet flera ggr per dygn. Nu på eftermiddagen har jag ändrat till tillverkarens mjukvara för det trådlösa nätverkskortet, och hittills verkar allt rulla stabilt. Ta i trä!


Dagens upptäckt: Det är svårt att sms:a med ett plåster på tummen :)

Inga kommentarer: