onsdag 26 oktober 2011

BF3 kom äntligen med posten! Men... (+lösning)

Som jag har väntat. Ända sen EA & Dice släppte de första bilderna och videosnuttarna så har jag väntat och längtat. Release date: den 27 oktober 2011.

Idag den 26 oktober, föll paketet med BF3:Limited Edition ner i brevlådan. Ojoj, nu blir det att spela!
Installerar spelet via EA's variant av Steam, nåt det de kallar för Origin.
Installationen är klar efter en lång stund, det är ju ändå 11gb som lagts in på hårddisken :P
Jag klickar i rutan som frågar om jag vill starta spelet. Hell yeah!

Får upp denna skylt:


Släppdatum? Det är nog första gången jag ser något sånt här. Haha, jaha, då får jag sitta och vänta tills kl 01 inatt då för att kunna testa spelet.

Vad gör jag under tiden? Spelar lite Black Ops.....


Hittade en lösning!!
Eftersom de i USA hade sitt BF3-släpp den 24 oktober så har de kunnat spela sen dess.
Lösningen är att använda sig av en amerikansk proxy-server.

How to unlock Battlefield 3 early on the PC:
1. Search Windows for “proxy”
2. Click “configure proxy server”
3. Click “LAN settings”
4. Check “use a proxy server for LAN”
5. Input this IP: 203.232.208.116
6. Input this port: 8080
7. Run the release date check by launching Battlefield 3 on Origin
8. If the release date check fails, click “retry”
9. Once it succeeds, disable the proxy
10. Enjoy playing Battlefield 3!


Jag fick stänga ner och starta upp min webläsare för att proxyn skulle börja funka.

Inga kommentarer: