söndag 11 maj 2008

En rolig helg

I lördags var jag och Danne på fisketävling, vårt lag Team Skägglurk hade ingen speciell bra dag då vi bara fick en enda gädda. Danne tog en på 80 cm och vi trodde det kunde bli en bra dag, men det förblev dött dött dött. Nästan lika dött som det varit i de 3 senaste tävlingarna vi varit med i. :)

Vi träffade dock på en liten huggormsunge som simmade i vattnet. Bilder kommer förmodligen Danne lägga upp på sin blogg när han får tid.

Vilket skitväder för fiskare, alldeles för varmt och soligt. Vi gav upp efter 7½ timme och åkte hem.
Det var bra för då jag hann med att städa lite, duscha och ta en powernap på 20 minuter. Var grymt trött.

Först dök Nikki upp med tacopajen, mums :)
Sen trampade Blom in med PS2:an och lite spel. Senare dök Stoffe upp och vi satt o spelade Guitar Hero, både GH1, 2 och 3. Man såg vilken skillnad i grafik det var, man blev lite irriterad på den sämre grafiken i 1:an :P

Jaja, efter lite spel så åt vi. Och då dök Rymmarn upp också, "lite" på G :)
Senare kom även Jonas och Jessica, och partyt var i full gång. Vi spelade lite GH och Mario Kart på bioduken och sen tittade vi även på Tre kronor vs. Ryssland i hockey-vm.
Jag började känna tröttheten komma runt kl 22, och funderade om jag skulle orka hålla mig uppe. Man kunde ju liksom inte skicka hem alla :)

Rymmarn hann före mig att somna, han satt i samma ställning i fotöljen i 1 timme eller så. Bildbevis finns :)

Kl 2 sa vi gonatt och alla gick. Tog inte många sekunder innan jag somnade in i sängen. ZzzZZzz...

Idag har jag legat o kollat två filmer. Good Luck Chuck som Tomas tipsade om var bra, Jessica Alba är alltid bra (för ögonen). Den andra filmen var mycket sämre, Strange Wilderness, ingen idé att se den gott folk.

Nu ska jag till lillsyrran och fixa hennes cykelkedja.

Usch, lite solbränd blev man också i lördags. j-a sol.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Löjben för fan... du får väl ta o haka på mig o Lasse någon gång så du får se hur man skall dragga fisk. Fast iaf blev vi lottlösa igår.... :D

///Danne me draggen på golvlagret.