onsdag 14 maj 2008

Tre veckor kvar! - Och Telia sucks!

Nu är det nästan bara tre veckor kvar av slitandet på jobbet. Sen får jag en välförtjänt semester i fyra veckor. :)

Jag ska bara:
- sova
- fiska
- lata mig på balkongen i värmen
- se på fotbolls-EM (kul att Henke är med igen!)


Nu när min farsa också har börjat läsa min blogg så ska jag försöka hålla nere på detaljerna när jag varit i farten, hihi ;)

Telia sucks!

Var faktiskt till honom i dag. Hjälpte honom med en ny mobil han köpt begagnat.
Telia är inte speciellt kloka. Min far har ett gammalt Telia refillkort som han ville få igång nummerpresentationen på.

På Mina sidor på telias sajt kan man registrera sitt kort och därefter få nummerpres. aktiverat kostnadsfritt. Men att kunna registrera sitt kort måste man ha kortets PUK-kod till hands, men den är ju bortglömt sen länge.
För att få tag i kortets PUK-kod måste man kontakta Telias kundtjänst. Vi testade att ringa, och får såklart använda telias "smarta" telefonsvarartjänst.
Ni har väl varit med om det? man ska bara svara på deras frågor så kommer man förhoppningsvis fram till rätt ställe eller får svaret av telefonsvararrösten.

"PUK-kod"
"Ja"
"Ja"
trycker in mobilnumret, avslutar med #

Då får vi till svar att vi först måste registrera kortet för att kunna få PUK-koden. Gaah!

Och eftersom det är rätt omöjligt att komma fram till en riktig människa i andra änden så har vi nu skickat iväg ett mail till kundtjänst där vi ber om PUK-koden.
Får se om vi får ett bra svar eller om de ber oss registrera kortet först :D

Tack för det, televerket!

UPPDATERAT! 2008-05-15

Farsan fick svar på sitt mail.
"Du måste registrera kortet först innan du kan få PUK-koden"

Men rofl! Är Telia verkligen så puckade?

Farsan svarade igen typ:
"Vi behöver ju PUK-koden om vi ska registrera kortet." :P

Då fick han som svar att han borde åka in till telia-butiken och registrera kortet. Och det gjorde han. Killen i butiken tyckte också det var konstigt förfarande av Telia.

Inga kommentarer: