söndag 17 maj 2009

Lite kylig vår just nu...

Våren kom för ett tag sen, det har varit väldigt varmt ett par gånger. Men den senaste tiden har det bara blåst, blåst och blåst, och det har varit mest kalla vindar. Brr :(

Träningen
Jag var till Hemlingby igår efter att tagit paus från tränandet i en vecka. Det gick bra, jag sprang nästan nonstop i 7 km. Det går bättre och bättre med kondisen, och några problem med benhinnorna som jag hade för 2 år sedan har jag inte nu. Det är mest benen som säger stopp när de börjar bli alldeles för stumma :)

Ett mål jag har i år är att klara 1 mil, och sen även ta milen på under 1 timme. Det ska inte vara omöjligt om jag fortsätter kämpa på.


Gamla människor med bilar och joggingspår
En rolig grej som hände igår var att jag mötte en bil mitt i 6 km-spåret. Den skrämde mig när den plötsligt rullade mot mig och tog upp hela spåret, så jag fick hoppa upp i lingonbuskarna för att den skulle kunna åka vidare ut i vildmarken. Såklart var det ett gammalt par som satt i den nya Volvon. Hur de lyckats köra vilse och valt att köra ut i ett löparspår fattar jag inte. När jag tänker efter så fick de nog köra ett bra tag till i spåret, för några riktiga vägar minns jag inte att jag korsat alls sen hemlingbystarten.

Det var gubben som körde, och tanten såg ut som om hon tänkte; "-Snälla, döm inte mig, det var inte jag som bestämde att vi skulle svänga höger där borta." när hon såg på mig i förbifarten. Hehe :)


Gefle IF
För Gefle går det sisådär nu. Senast i serien förlorade de mot starka Göteborg. Men i Svenska Cupen vann de förra omgången, mot ett urdåligt Djurgården, där Oremo inte verkar kunna göra mål.
Det var bra gjort av Gefle, men som ett grattis-kort på posten så blev de lottade mot Göteborg i nästa omgång, på bortaplan. Knappt nån Geflesupporter tycker att vi borde vänta oss seger där. Det kändes kört direkt när de lottade matcherna.
"-Jahapp, det var den cupen för oss då :("

Idag möter vi Brommapojkarna hemma. Citerar Gefle IF's annons i Gävletidningarna som brukar se lite kaxig ut inför hemmamatcherna;

"...pojkar? Då vinner väl våra MÄN?" :)

Heja Gefle!!


ESC 2009
Norge vann överlägset(!) Eurovision SC igårkväll. Vi slapp det mesta av kompisröstningen som förstört de senaste årens tävlingar. Så systemet med 50% jury och 50% telefonröster verkar funka fint.
Svenska Malena hamnade nästa sist i finalen, men vadå? Hon kan sjunga opera, men hon kan absolut INTE sjunga normalt. Och framträdandet var stelt och tråkigt, ingen rörelse alls att tala om. Nä, detta var ingen framgång för Sverige.

Men vad hade vi allt välja på i melodifestivalen? Hade de gått bättre om vi skickat af Ugglas istället? "Snälla, snälla, snälla, snälla!"


Övrigt
Biltema har öppnat i Gävle, och snart även Jula :)
Jag vann inte på lotto igår heller :(
Lycka till Ellie med socker&kaffe-uppehållet fr.o.m imorgon :)
Våran båtmotor verkar inte riktigt frisk :(
Sia's gräddglass med wienerchoklad-smak är underbart gott :)
Löningen kommer inte förrän nästa måndag :(
Jag fick förlängt på mitt kontrakt med Lernia, fram till oktober :)
Men brorsan som har kontrakt till 5/6 är det värre med då fabriken planerar att jobba dagtid under sommar :(

Inga kommentarer: