onsdag 1 juli 2009

Battlefield Heroes (Gratis och enkelt)

För 1½ år sedan skrev jag om detta spela som svenska speltillverkaren Dice skulle släppa. Tyvärr försenades spelet ett år, men nu har det äntligen släppts för allmänheten!

Det är precis som spelet Battlefield 1942 om ni minns det, fast det är mer lek och skoj-effekter. Och man spelet enkelt laddas ner från deras webbsida. Det tar inte upp mycket plats, och grafikkraven är väldigt låga. Laddningstiderna för banorna är minimala.

Gör så här:
Gå till http://www.battlefieldheroes.com
Registrera dig.
Skapa 1 eller flera olika karaktärer.
Börja spela! (första gången du klickar på stora Play Now-knappen så laddas spelet ner till din dator)
Kör gärna Tutorialen först så du vet var alla tangenter är.


Jag har själv spelat runt 8 rundor nu, med bra och dåliga resultat, mest dåliga :)
Det tog ett tag att förstå sig på allt.

Under tiden man spelar tjänar man in Experiencepoäng som man kan utveckla och förbättra sin spelare.

LeffeLee heter jag i spelet.

1 kommentar:

Brainlund sa...

Låter häftigt. Får se när jag får tid över så ska jag prova :)