fredag 17 juli 2009

Hänt i veckan...

Fotboll

Gefle lyckades bara få oavgjort mot jumbon Örgryte. Man låg under med 0-2 då Sulan och Amadou vände till 2-2. Sulan är världens coolaste kille när han har bollen, eller kanske inte :)
Hans mål var fint placerat bredvid målvakten, men bedriften att få backen att ramla och få kontroll över bollen måste räknas som tuuuur ;)

Forza Ibra!
Zlatan är snart klar för Barcelona. Det enda som verkar saknas nu är att Eto'o skriver på för Inter. 48.000.000 Euro + klasspelaren Eto'o + ett lån på spelaren Hleb får Inter för Zlatan.
Jag har velat detta sen första rykterna kom under föregående säsong. Ibra i världens bästa klubblag. Det kommer bli kul att följa honom och Barca.


Fiske

Det har inte hänt nåt på den fronten eftersom man inte får upp nån fisk alls. Om man inte räknar med de två idar jag fick upp förra helgen, på 1kg resp 1,94kg :)

Jag ska dra ut o fiska i helgen, abborrarna måste ju nappa nån gång.


Annat

Lillsyrran o jag hittade ett varsitt par inlines på biståndsgruppen. 50spänn paret är nästan gratis.
Nu ska jag bara hitta på skydd och en hjälm och sen ska jag ut och bryta armar och skrapa upp ansiktet :)

Min digital/HD-box har pajat, dött av nån okänd anledning. :´(
Förhoppningsvis kan jag lämna in den på nån verkstad. Garantin tror jag inte gäller då det är 1½ år sen jag köpte den och butiken jag köpte den ifrån har gått i konkurs.
Det enda som funkar nu på min projektor är s-video-kabel från min gamla dekoder som Comhem ville ha tillbaka för 1½ år sedan men som jag inte skickade (hihi), men tyvärr får jag bara svartvit bild och kvalitén är som VHS. Får nog lyfta in min tjocktv till vardagsrummet.
Redigerat: Jag kollade upp boxen lite, folk har haft samma problem med den, och en ny kostar idag bara 1200:-, gissar att verkstaden tar ut en tusenlapp iaf. Så jag passar på att köpa en nyare modell för 1800:- istället. Det går snabbare och så får jag en stabilare box.


Min barndomskompis Glenn har blivit pappa för första gången för några dagar sedan. Grattis Glenn och Fatima till en liten prins! :)

Inga kommentarer: