torsdag 3 september 2009

Brynäs värvar överflödigt folk

Valet för Jonas Nordquist: Brynäs.

Det är på Aftonbladet jag läser nu på morgonen att Jonas nu valt Brynäs som sin nya klubb sen Frölunda slängde ut honom ur A-truppen.

Jag gillar det. Vi i Gävle (som gillar både fotboll och hockey) är inte så vana med "onödiga" värvningar.
Jonas är en spelare klubben länge har tittat på och velat ha, men bl.a pengarna i Frölunda fick honom att vända näsan mot västkusten istället. Men nu verkar han äntligen vara våran! Det tar ett tag innan vi får se honom på is. Först ska han bli frisk från sin knäskada, och sen även konkurrera ut nån av de 4 centrar vi redan har.

Vi hade redan ett "klart" och redo lag inför Elitserien, men att Jonas kommer hit är mest positivt, för vi vet ju att det alltid är spelare som går sönder under säsongen och konkurrensen behövs hela tiden i laget, vi är ju trött på spelare som bara glider omkring på isen utan att riskera att hamna utanför matchtruppen.


Jonas Nordquist har jag följt litegrann i sin karriär för att han har haft och fortfarande har ett lag i Hattrick.org. Han är en av oss som spelat Hattrick i över 10 år nu. :)
Även Widing har haft ett lag förr, men verkar ha lagt ner nu. Lars Jonsson verkar också haft ett lag, men jag vet inte lagets namn.
Jag lämnar inte ut Jonas lagnamn, men kan säga att han är rätt framgångsrik. ;)

Får hoppas han blir det även i Läkerol Arena.

Inga kommentarer: