torsdag 10 september 2009

Saker som vi alla har tänkt och trott man varit ensam om

Haha, jag känner igen mig i det mesta som skrivet på denna sida:
http://melon.posterous.com/random-thoughts-from-25-35-year-olds :D
Det mesta där kommer urspungligen ifrån ruminations.com

Jag skulle vilja citera alla här i bloggen, men det skulle ta upp för mycket plats.
Även om det är svårt att välja så har ni några av mina favoriter här nedan, översatta till svenska. Ni känner sannolikt också igen er :D


"-Ibland när jag tittar på en film som jag sist såg när jag var yngre och plötsligt inser att jag inte hade nån blekaste aning om vad som hände i filmen första gången jag såg den. :)
"


"- Hur många gånger är det lämpligt att säga "Va??" innan du ger upp och börjar nicka och le eftersom du ändå inte hörde vad de sa? "

"-Vad skulle hända om jag hyrde två privatdetektiver som får i uppdrag att förfölja varandra?"

"-Tröjor blir smutsiga. Underkläder blir smutsig. Byxor? Byxorna blir aldrig smutsiga, och du kan använda dem för evigt. "

"-Minns du när du var liten, spelade Nintendo och spelet inte fungerade? Du tog ut kassetten, blåste i det och det skulle magiskt åtgärda problemet. Varje barn i världen gjorde det, men hur fick vi veta att man löste problemet på det sättet? Det fanns ju inget Internet eller Forum eller FAQ. Vi visste det bara. Dagens barn är bortskämda."

"-Formulär och registreringar behöver komma in i 2000-talet och sluta be om min dagtids- OCH kvällstids-telefonnummer...Jag har en mobiltelefon...that's it!"

"-Har du någonsin varit gående längs gatan och insett att du går i helt fel rikting? Men istället för att bara vända 180 grader och gå tillbaka i den riktning som du kom ifrån, så måste du först göra något liknande; kontrollera din klocka eller telefon eller göra en stor armgest och muttra för dig själv, för att se till att ingen i omgivningen tycker att du är knäppgök som slumpvist byter riktning på trottoaren."

"-Vår generation knackar inte på dörrar. Vi ringer eller sms:ar så att du vet att vi är utanför. "

"-Jag fruktar den dag Facebook beslutar att informera användare om vem som har tittat på deras profil ... och hur många gånger" :)

"-Var det verkligen nödvändigt att lära sig skriva kursivt i skolan?"

Inga kommentarer: