fredag 2 oktober 2009

Rösta på MVP i Gefle IF + förbannelsen!!

Dags igen för Gefles supportrar att rösta på den spelare i Gefle som varit bäst den här säsongen. MVP = Most Valuable Player.
Sen i sista hemmamatchen för säsongen delar supporterklubbarna (eller bara Sky Blues, jag vet inte hur de gör) ut priset till spelaren.

Rösta på den spelare som du tycker har varit bäst om man ser på hela säsongen. Rösta här!


Men....
Vi har upptäckt att den här omröstningen, som genomförts sen 2005 då Gefle gick upp i Allsvenskan, förföljs av en elak förbannelse.
Se bara här:

Tidigare vinnare:

2005: Patrik Bojent (tidigare Karlsson)
Gick gratis till AIK när säsongen 2005 tog slut. Nuvarande klubb: Öster








2006: René Makondele
Såldes till Helsingborg mitt under säsongen 2007.






2007: Johan Oremo
Såldes till Djurgården mitt under säsongen 2008.




2008: Amadou Jawo
Såldes till Elfsborg mitt under säsongen 2009.







Så om man ser på denna förskräckliga historik så bör man förbereda sig på att årets spelare säljs under nästa säsong, ELLER går gratis som bosmanfall till nån annan klubb nu i vinter.

De spelare jag tror det står mellan i år är Theorin, Lantto och Dahlén, de har stuckit ut mest. Jag röstade på Dalle, även om jag tycker att Lantto har gjort en klart godkänd säsong han också.

Dahléns kontrakt går ut efter den här säsongen medan de andra två spelarna har längre kontrakt, så det känns tyvärr som att det blir Dalle ligger närmast titeln som årets MVP. :´(

2009: MVP: Andreas Dahlén??






Glöm inte bort att rösta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Han var för gävla nyttig och bra Dalle. Laget 2010 ser starkare ut än 2009 men Dalles plats den kommer jag grnaks oerhört mycket. Vindsnabb positionssäker inläggen tuff och stark. Portin är stor och kanske stark men snabbheten som Dalle hade kommer vi förmodligen aldrig åt. Lantto och dalles samarbete var en fröjd att skåda