måndag 16 maj 2011

Bara 52 dagar kvar till Getaway Rock Festival 2011

Editerat: Speldagarna som nämns i detta inlägg stämmer bara till 96% ungefär. Vissa band har bytt speldag. Kolla in getaways hemsida för uppdaterat spelschema.

Har ni sett? Har ni sett? Har ni sett vilka band som kommer till Getaway Rock Festival i Gävle i sommar?

När det då och då under vintern/våren släppts vilka band som kommer till Gävle och GRF 2011 den 7-8-9 juli, så har man tyckt; "Wow, bra!, okej, okej blä, blä, wtf?" Större delen av banden har man tyckt varit skit, och nåt enstaka är "wow".
Men kollar man nu på bandlistan, nu när den nästan(?) är klar, så ser man direkt att 2011 troligen kommer överträffa förra årets banduppställning.

Det är nu klart vilka dagar banden ska spela, men tiderna kommer i juni.

Torsdag 7/7: Alice Cooper, Bullet For My Valentine, Corrosion Of Conformity, Papa Roach, Monster Magnet, Turisas, Evergrey, Doctor Midnight and the Mercy Cult, Graveyard, Marduk, Deathdestruction, Vomitory, The Unguided, Seremedy, Blowsight, Mother of God, The Neverdies, Propane Headrush

Fredag 8/7: The Darkness, Danzig, Opeth, Kreator, Heaven Shall Burn, Hardcore Superstar, Amorphis, Sonata Artica, Agnostic Front, Youth of Today, Blindside, Ghost, Aura Noir, Evile, 40 Watt Sun, Christ Agony, Desultory, Soreption, Brigada Illuminada, Browsing Collection, Rocknroll Allstars, Galaxy Safari, Lady Die, Tyrant Wrath

Lördag 9/7: Hammerfall, Accept, Immortal, Dia Psalma, Death Angel, Bullet, Earth Crisis, Entombed, The Poodles, Nifelheim, Enslaved, Adept, Scar Symmetry, Alien, Hårda Tider, F.K.Ü., Vicious Art, Insense, Dynazty, Seventribe, Walking with strangers, Pray for Locust, Cedron, Ereb Altor, Slingerbult

Jag har fetstilat de band jag absolut kommer se. Sedan finns det en drös band jag gärna ser om jag har tid. Men jag måste lyssna igenom alla band innan jag vet vilka som är bra. Många av banden har man ju inte hört talas om, och om man känner igen namnet så har man ingen aning om vilka låtar de gjort.

Alla skrik och skrål-band går bort från min ska-se-lista. Hör man inte alls vad killen "sjunger" så är inte jag intresserad. Men det är bara min smak, många andra älskar sån musik, så självklart ska festivalen ha såna band med också.

Höjdpunkterna för mig är i förväg nog Monster Magnet och Dia Psalma. Men slår vad om att jag kommer få uppleva många andra bra band under de tre dagarna och få nya favoriter.

1-dagsbiljetterna har släppts nu, men tar nog slut snabbare i år än förra året. Hoppas ni inte tror ni kan komma en vecka innan festivalen och "Vafan, är biljetterna slut?".


Hm..ska man försöka hitta en trevlig hatt till festivalen? Ingen megastor gul sombrerohatt som sågs överallt förra året ;D
Tips välkomnas. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Pray for locust lirar på fredagen tror jag. dom ändrade visst en del band i sista sek :P