fredag 27 mars 2009

Long time no see :P +[fredagsvideo]

Ett tag sen jag skrev senast här. Har nog inte haft så mycket att skriva om.

Äntligen fredag igen! Var jobbigt på jobbet idag, en del som var borta idag, så jag o Stoffe fick vara på kajen. Och vi körde och körde hela tiden. Kräkas! Det behövs verkligen 3 pers där ute, åtminstone på förmiddagsskiften, och vi ska inte behöva skrika till för att få den 3:e gubben dit. Det ska vara självklart.
Men så funkar det ju inte, inte i det verkliga livet och inte där vi jobbar, öhm! :/


Nåt nytt?

Danne o jag väntar på att isarna ska smälta så vi kan fiska. Vi var en sväng förbi Sandviken och Forsbacka idag efter jobbet. Sofi var också med. Vi hittade två ställen att fiska på. Danne fick en liten gädda, han blev jätelycklig, man såg tåren i ögonen ;)
Bara så svinkallt ute nu. Tråkigt, man vill att våren och värmen kommer NU! Hörde nåt om att nästa vecka ska bli varm.


Gefle spelar sista genrepet inför Allsvenskan på söndag mot Sirius. Jag var på den senaste träningsmatchen, och såg en del buu, men även ett par bää. Hansson och Chibsah på mitten ser lovande ut och kul att se Hellström hel och frisk igen.

Köpte säsongskortet igår på kansliet, trevlig personal där för övrigt, 700 spänn för ståplats på klackläktaren (gäller även på H-läktaren om det finns plats) om man är Skyblues-medlem.

Ni har väl inte missat Gefles tröj-skandal? Det som Gefles styrelse alldeles själva bestämde om och genomförde utan klubbens medlemmars vetskap. Mest troligast pga att Sandvik's logga syns bäst på vit bakgrund, och eftersom Sandvik ger lite klirr i kassan (hur mycket är inte officiellt) så bytte man från himmelsblå till helvita tröjor med marinblå byxor.
"Snyggast i Allsvenskan!" säger Hasse Berggren, wtf Hasse!
Jag personligen ogillar styrelsens agerande, före och efter tröjnyheten, om hur de behandlar fansen. Men att de bytte färg på matchstället är inte hela världen, bara det blir snyggt sa jag. Men efter att ha sett Gefle i förra årets bortadräkt (den vita dräkten) så känns det inte som det blir så himla fint :(


Februari med sina 28 dagar gjorde att man fick en pisslön. Det gäller att hushålla pengarna denna månad. Inga spontanköp Leffe! :)


Imorgon lördag genomförs Earth Hour. Hela världen ska släcka sina lampor under sin lokala tid 20:30 till 21:30.
Jag ska försöka komma ihåg att släcka alla jag har, även projektorn som ju också har en lampa, en jäkligt stark lampa.


Lillsyrran fyller år snart, hon har lite över en vecka kvar av "barndomen", sen blir hon myndig och morsan kan kicka ut na ;)
Redan gett henne en present, biljetter för henne och mor på Yamato på Gävle Teater. En japansk show med trummor av alla dess slag. Kan säkert bli kul för dem.
Sen får vi väl samla ihop pengar till nåt hon vill ha. Han har nämnt en ny bra datorstol och även ett par andra grejer som hon skrivit på sin blogg.
Får nog bli att vi kastar en tjuga var till henne, "-Här har du, grattis! Var är tårtan?" hihi ;)

Får se till att familjen besöker henne på eftermiddagen, för på kvällen spelar ju Gefle vs Kalmar i den Allsvenska premiären. Den kan jag ju inte missa för all tårta i världen.


Ha en trevlig helg mina vänner! Enjoy the video!

Inga kommentarer: