torsdag 31 december 2009

Skit i att SMS:a, ge en slant till BRIS istället

Nyår, raketer och fyrverkerier. Och det skickas miljontals SMS till nära och kära, och även till såna man inte har kontakt med längre.

Kunderna hos de ledande teleoperatörerna Tele 2, Telia, Telenor och 3 skickade över 76 miljoner julhälsningar via mobilen i år. Nytt rekord.

Tänk! Hur många nyårshälsningar skickas då inte? Ännu fler?


Istället för att nyårs-sms:a till alla vänner så gav jag 100:- till BRIS.

Jag tycker barnen behöver detta bättre än telebolagen som tjänar flera miljoner just idag. Får du inget sms av mig så vet du att åtminstone ett par barn fick någon att prata med istället.

Endast 12% av alla samtal till BRIS kan tas emot av någon frivillig vuxen, så det behövs väldigt mycket mer resurser hos BRIS. Jag uppmanar er att göra samma sak som jag. Skit i att skicka SMS, gå istället in på Bris.se och skänk en slant.

Visst, ni kan både ge pengar till Bris och sen sms:a som vanligt.


Skriv gärna en kommentar ifall ni skänkt lite pengar. :)

GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer: