lördag 1 mars 2008

Den vita månaden är över....

Jag klarade det!
I januari bestämde jag mig att ha en alkoholfri månad under februari. Och jag klarade det faktiskt. I 34 dagar i rad så fick den där 33cl ölburken ligga kvar ensam i kylskåpet.

Det var kämpigt på fredagarna efter jobbet då man ville ta en öl eller cider för att lugna ner sig, men jag visste att jag skulle klara det. Det gick bättre ju längre det gick, sista helgen i februari hade jag knappt några begär alls.

Under månaden var jag på pokerklubb och spelade en turnering, och då brukar man vilja ha nåt att dricka så att man kan få det rätta pokerfejset, lite sådär avslappnat. Och så fyllde ju Perra år så då var jag på fest hos honom, och sen var vi ut o dansade på klubb Volym. Helt nykter. Det var inte så tokigt jag trodde det skulle bli.

Nu dröjer det innan jag ens funderar på en vit månad igen.
Skål!

Polarna på är kryssning nu och dricker nog en hel del. Det slutar väl med att Danne får fartyget att se ut så här efteråt.

Inga kommentarer: