lördag 29 mars 2008

Mitt Allsvenska tips 2008

Nu börjar äntligen den allsvenska fotbollen igen.
Imorgon spelar Gefle borta mot Halmstad. Och sen får vi uppleva 29 omgångar till innan det är klart. Vilka vinner? Vilka åker ner i superettan? Vem vinner skytteligan? Kommer Sulan kunna göra 3 tunnlar i en och samma match i år? :)

Vi börjar med
Skytteligan:
Jag tror faktiskt Paulinho, Henrik Larsson, César Santín kommer finnas i toppen.
Johan Oremo då? tänker ni.
Oremo kommer sluta på ca 10 mål, men då gissar jag på att Berggren gör ca 10 mål även han. Målskyttarna i Gefle blir mer utspritt i år.

Mitt tips: Henrik Larsson (det är han väl värd?)

Min allsvenska sluttabell:

Detta kommer bli rena gissningar, för det ju omöjligt att ens försöka räkna ut vilket lag som vinner Allsvenskan.
Gefle kommer 7:a, de kommer bli starka i år hoppas jag :)

1. AIK
2. IFK Göteborg
3. Malmö
4. Elfsborg
5. Hammarby
6. Helsingborg
7. Gefle
8. Djurgården
9. Kalmar
10. Halmstad
11. Norrköping
12. Sundsvall
13. Gais
14. Örebro
15. Trelleborg
16. Ljungskile


Se även min polare Brainlunds allsvenska tips.

Inga kommentarer: