fredag 14 mars 2008

Äntligen fredag igen

Gäsp!
Har jobbat förmidddag denna vecka, går omkring och gäspar hela tiden. På morgonen i bilen sitter jag, Tomas och Danne och gäspar ikapp :)
Somnade faktiskt till framför datorn för en stund sen. :)

Men nu är det äntligen helg.
Vad som händer? Tja, det blir en sup-och-spela-Halo-kväll hos Danne på lördag. Och sen drar vi nog ut på Klubb Volym och dansar. Denna gång ska jag vara onykter :)

Socker är en drog
Jag ska vara taskig mot mig själv i fortsättningen, jag ska sluta äta godissaker igen. Jag lyckades förra året avvänja mig från socker-drogen. Men i slutet av året började jag smått smaska på nåt och sen var det kört.
Det kommer ta lite tid, men jag ska försöka få bort beroendet. Svårt. Idag stannade jag till 3 ggr på Willys vid godishyllorna och funderade om jag skulle köpa nåt. Som tur är viftade jag bort dessa tankar direkt.

Arabgrannar
Kl. 00:13 på en vardag, är det en bra tid att börja spika upp tavlor? Mina arabgrannar verkade tycka det nu i veckan. Jag skulle precis gå o lägga mig då jag fick ligga o lyssna på spikandet en stund (ja, jag är en kvällsmänniska, kan inte somna förrän efter midnatt :).
Jag vet inte om de är araber, irakier, afghanistaner eller långtbortistanier, men jag kallar dem araber sen jag såg mannen i familjen stå på balkongen i en helvit dräkt, typ en stor vit pyjamas. Det är inget fel på dessa araber, förutom att deras dygnsrytm är helt ur gängorna. Långt in på småtimmarna kan man fortfarande höra dem prata och skratta eller spela indisk-liknande musik.
Är dock impad av en av tjejerna på andra sidan väggen, hon sjunger ibland, rätt vackert, och jag tror inte Idoljuryn hade kastat ut henne, inte under första omgången iallafall :)
Jaja, ska kanske inte klaga. Förra paret som bodde där hade sex vareviga morgon. Funkade ibland som en väckarklocka :D

Fotboll
Gefle har allsvensk säsongspremiär den 30/3 kl 15 borta mot Halmstad. Det blir tv hemma hos mig kanske, beroende på om matchen visas på tv eller inte. Längtar.
Hoppas även att Brynäs vinner kvalserien.

Ny utrustning
Har en ny projektor (Panasonic PT-AX200E) och en ny HD-digitalbox, så nu kan jag köra HDMI mellan de två, så slipper man störningarna man fick med t.ex s-video. Bättre bild är det helt klart!

Filmer jag kanske ska se denna helg
Last Hour (2008)
The Eye (2008) - den amerikanska versionen. Den japanska är nog bättre, jag har sett den. Ser denna för att Jessica Alba är ju med :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo löjben du skriver helt underbart, skildringen av dina grannar är super nästan så man hör musiken o "hit me" repliken.

Anonym sa...

tackar :)