torsdag 27 mars 2008

Mord 40 meter ifrån mig inatt... :(

Hade precis somnat skönt framför tv:n runt kl. 2 när jag vaknade av att det var en massa oljud ute på gården. Blåljus från brandbilar, polisen och ambulans svepte in i alla lägenheterna. Högt brummande ljud ifrån brandbilen som står precis bredvid min cykel.

Det hade visst brunnit, eller åtminstone varit kraftig rökutveckling i en lägenhet två trappuppgångar ifrån min. Det verkar som om de släckt elden och nu står alla mest och pratat på gården. Jag ser grannarna stå i snön. En polisman går fram till dem och verkar berätta en tråkig nyhet, de ser ledsna ut och skakar på huvudena och tittar ner i marken. Efter 45 min-1 timme ser jag brandmännen bära ut en svart liksäck innehållande en kropp till ambulansen. Sen får grannarna gå in till sig igen.

Tyvärr har någon person mist livet inatt. Jag vet inte vem han/hon var. Det enda livstecken jag sett från just den där lägenheten var när nån tände en cigarett på balkongen förra sommaren.

Edit 1:
Shit....verkar vara mord.
http://www.arbetarbladet.se
http://gd.se
Tjej, 20års åldern, mördad 30-40 meter ifrån mig. :(
Jag minns en kille som stod på gården som verkade bli grymt ledsen och de därför satte honom i en ambulans. Det måste ha varit pojkvännen.
En 27-årig kille är nu anhållen och misstänkt för mord.



Ska försöka somna igen nu, tur att Elli bytte skift med mig idag, så jag får sovmorgon.

Edit 2 kl 8:
En civilklädd polis ringer på och frågar en massa frågor vad jag gjorde igårkväll och i natt. Svarade yrvaken på frågorna och gick o la mig igen sen.
Men hela förmiddagen har de tapetserat i lägenheten under mig, så jag har inte fått nån bra sömn alls :(

4 kommentarer:

Aspen sa...

scary stuff!

Anonym sa...

Jag bara hoppas att det inte är någon man känner... varken mördaren, eller den mördade...

Svartsjukedrama, tror jag. Vad tror du??

Anonym sa...

Förmodligen nåt sånt ja :(
Hoppas nu att de samlar ihop bevisen snabbt så att den misstänkte inte släpps och lyckas fly, som den där Arboga-tyskan gjorde.

Brainlund sa...

Ganska läskigt.