söndag 15 februari 2009

Oscar! Bästa animerade film [mitt tips]

Tråkigt att de bara brukar ha 3 nomimerade i den här kategorin.
Jag gillade alla filmerna. Jag gav 8:or i betyg till alla tre. Här kan nog vilken som helst vinna, men känns som om det står mellan Kung fu Panda och WALL-E.
Ska man försöka tänka som juryn så vinner nog WALL-E.

Best Animated Feature Film of the Year

Bolt (2008)

Kung Fu Panda (2008)

WALL·E (2008)

Mitt tips:
Oscarn går till WALL-E !



Jag passar på att ge mitt tips i kategorin "Bästa animerade kortfilm".
Det är svårt att hitta på dessa så att man kan få se dem. Men ett par av dem har jag sett, och jag tror Pixar's film Presto vinner. Den är grymt rolig, om ni har tur kan ni hitta den på youtube.

Best Short Film, Animated

Maison en petits cubes, La (2008)

Ubornaya istoriya - lyubovnaya istoriya (2007)

Oktapodi (2007)

Presto (2008)

This Way Up (2008)

Mitt tips:
Och Oscarn får till Presto!

Inga kommentarer: