söndag 15 februari 2009

Oscar! Bästa manliga biroll [mitt tips]

Jag börjar bli klar med de nominerade filmerna, har inte många kvar att titta på nu.

Tänkte lägga ut min tips här en kategori i taget.
Börjar här med den bästa manliga birollen.

Best Performance by an Actor in a Supporting Role

Josh Brolin for Milk (2008/I)
Spelar politiker som inte gillar den öppet homosexuella gayrights-politikern Harvey Milk. Inget märkvärdigt enligt mig.

Robert Downey Jr. for Tropic Thunder (2008)
Spelar i filmen en skådespelare som spelar en svart man så mycket att han tror han är svart. Han gör det bra :)

Philip Seymour Hoffman for Doubt (2008/I)
Philip är alltid bra! Denna film passar honom bra, mest bara en massa dialoger mellan de duktiga skådespelarna. Inte konstigt att 4 personer är nominerade i roll-kategorierna.

Heath Ledger for The Dark Knight (2008)
Hm, jag behöver inte säga mer va? Har du inte sett filmen, gör det nu! Han är grym som Jokern

Michael Shannon for Revolutionary Road (2008)
Spelar en psykiskt sjuk och intelligent man som paret i filmen får träffa. Gör det bra.


Mitt (och förmodligen de flesta andras tips):
Oscarn går till Heath Ledger!

Inga kommentarer: