onsdag 6 juli 2011

Det märks att det börjar imorgon! GRF2011

När jag slutade på jobbet idag så åkte jag raka spåret till hemlingby köpcentrum och bolaget (nästan iaf, i stan hade de stängt av för Sommarkväll med grejs på söder. Fick ta en omväg runt stan istället).

På bolaget ser jag minst 3 grupperingar med grabbar som ska till GRF. En av dem fastnade i kassan med en massa öl, hans kompis hade inte legitimation på sig så även om han tjatade så fick de inte ta ölen med sig. En fråga, vem går ut utan id egentligen? Jag lämnar aldrig plånboken hemma, fast det är klart, vissa tycker mobilen är viktigare att ha med sig.

Hemma omkring märkte jag att de styrt om trafiken från Atlasgatan till gatan utanför mig.
Jag gick in till mig med drickat och den mat jag ska klara mig på de här 3 dagarna. Sen gick jag ned till Gasklockorna och hämtade ut mitt festivalband. Träffade på en barndomskompis(har henne på facebook men inget mer än så-kontakt) i kassan där.

Tadaa!

Folk med stora packningar, skottkärror, tält och husvagnar strömmar mot campingen. Jag hoppas verkligen för er skull att vinden ligger i rätt riktning :)

På hela Brynäs(stadsdelen heter så) kryllar det av långhåriga hårdrockare. Folk är glada. Man kan känna spänningen i luften, glädjen och förväntningarna.

Solen! Idag har solen tittat fram och det blir varmare och varmare. Vågar vi hoppas på sol i 3 dagar till? :)


Nu ska jag fixa upp lite här hemma. Ladda kameran och sånt. För bilder kommer att tas och läggas upp här i bloggen varje dag.

På återseende snart...strax...om ett tag...

Inga kommentarer: