torsdag 7 juli 2011

GRF 2011: Dag 1 - Spännande

Klockan är 10:00 och jag har varit uppe ett tag. Ska strax ordna frukost och läsa morgontidningen. Sen ska jag röja upp här hemma litegrann innan jag gör ordning mig själv och sedan kanske gå ned till festivalen strax före kl 13.

Det första bandet spelar kl 11:30 men inget av de första banden är nåt jag vill lyssna på.

Ljuden av byggnationer och soundchecks väller fram från festivalområdet. Jag hör dem genom mitt vardagsrumsfönster.

Så vad ska vi se för nåt idag då?`
Jag har bara hunnit lyssna igenom torsdagens alla band och gjort ett eget litet schema. Jag får göra fredagens och lördagens schema imorgon.

Idag ska jag bland annat se: Evergrey, Death Angel, Turisas(finsk band, yeah), MONSTER MAGNET! och självklart legendaren Alice Cooper.


Vi ses senare idag.

Inga kommentarer: